Predica Iosif Ton evanghelia prosperitatii?

Am fost intrebat pe ce se bazeaza afirmatia mea ca Iosif Ton predica evanghelia prosperitatii. Am raspuns intr-un comentariu si am decis sa-l public si ca articol separat. Scuzati toate greselile, a fost scris in graba, cu 2 copii mici in preajma in timp ce la unul ii dadeam si sa manance. Parintii stiu cum e 🙂

 

Draga Marius, iti multumesc pt raspuns.
Vad o mare diferenta intre cum ai scris pana acum si cum ai scris acest mesaj. Asta este un mesaj de corectie, pe care eu cred ca l-ai scris cu o atitudinea foarte faina, fara acuzatii personale si ma bucur ca m-ai corectat.

Intradevar nu am adus nici o dovada in sprijinul afirmatiilor mele, pt ca pt cineva care urmareste ce spune Ton in ultimul timp nu trebuie sa aduci prea multe dovezi pt vorbeste numai despre asta.

Dar intradevar sunt si unii care nu stiu ce scrie sau spune Ton in Ultimul timp asa ca voi da acum cateva citate din ultimele lui carti si voi incerca sa scriu si eu pana la urma cateva articole despre cine este, ce face si ce crede Ton, inca de la inceput nu doar in ultimul timp. Eu personal nu cred ca imi este nici mie, nici tie si nici unui alt crestin FRATE, cred ca e un nume prea pretios ca sa ii fie atasat unui sarpe veninos ca TON.
Poate te surpinde ca folosesc un limbaj atat de dur, dar cred ca materialele pe care le voi posta in urmatorul timp vor arata de ce cred asta.
Inainte sa ma apuc sa scriu despre Ton, am cercetat, cateva luni, ce crede omul asta si ce spun cei ce ii sunt apropiati, mentori sau ucenici, despre el si m-am ingrozit de ce am gasit.

Iti dau un exemplu. doua acum si apoi o sa poti sa vezi de ce il asociez cu evanghelia prosperitatii si cu tot felul de alte erezi.

In ultimele lui carti, nu stiu sa mai fi publicat ceva dupa astea 3, Puncte de cotitura in istoria crestinismului, O evaghelie completa si Manifestul Imparatiei lui Dumnezeu, Ton face multe afirmatii senzationale. Daca ai o problema, cum cred ca bine faci ca ai, cu afirmatiile inexacte si cu prezentarea unor pareri fara a fi sustinute de nici o nota bibliografica, te incurajez sa citesti aceste 3 carti ca un manual de “Asa NU”. Exemplele abunda, si va veni vremea in care le voi lua pe rand, dar acum nu vreau sa intru in prea multe detali.

Cartile acestea sunt dedicate fostului decan Vasile Boari, un crestin fain si prieten intim de-al lui TON. Am avut cateva discutii despre Ton si i-am spus si lui ca eu il consider cel mai periculor om pt miscarea evanghelica din Romania. Mi-a spus ca inainte sa ma exprim public sa il citesc cu atentie si asa am ajuns sa imprumut aceste 3 carti de la un alt prieten de-al lui Ton si sa le analizez cat pot eu de bine. Le-am citit de mai multe ori, mi-am facut insemnari pe baza lor si cred ca atunci cand vorbesc despre ce spune el o fac in cunostinta de cauza.

http://iosif-ton-mesaje.eu/start/images/stories/Puncte_de_cotitura.pdf Aici vezi prima dintre ele in format pdf si poti sa verifici daca ce spun eu acum e asa sau nu.

La pag 12 incepe sa discute despre a 3-a cotitura in crestinism, adica despre Augustin si sfintenia sau mai bine zis, cum zice tot el, Augustin contra sfinteniei(pg 18). Ai sa observi si tu ca nu este dat nici un citat de la Augustin si istoria este ciopartita fara mila ca sa intre in sabloanele toniste si ma mir ca un om care se respecta poate sa faca astfel de afirmatii gratuite fara nici un fel de acoperire. Ma intreb el cum ar raspunde la mesajul asta de mi l-ai scris mie, daca i l-ai trimite lui, dar no… sa nu ma indepartez din nou. Dupa ce ne prezinta un Augstin monstruos si inceheie prin a spune “Deşi Augustin n-a spus-o chiar în
aceste cuvinte, după învăţătura lui depravarea rasei umane este atât de totală încât nici chiar Dumnezeu nu o mai poate repara! Dumnezeu nu mai are altceva de făcut decât să aleagă în mod
arbitrar pe anumiţi oameni pentru mântuire şi cei care sunt astfel aleşi sunt apoi mântuiţi prin sfintele taine administrate lor de către Biserică. De aceea, a argumentat Augustin,
Pelagius şi oricine altcineva nu trebuie să-i mai deranjeze şi să-i tulbure pe creştini cu chemarea la sfinţenie. ” Daca o sa gasesti un citat in care sa fi spus Augustin ca oamenii nu trebuie sa-si bata capul cu a fi sfanti, eu mananc toata cartea respectiva. Desi asta nu este despre evanghelia prosperitatii, imediat ajung aici, este un exemplu de cat de rusinos dezinformeaza si demonizeaza Ton anumiti invatatori crestini doar ca sa poata apoi sa-i aunce la gunoi, punand in gura lor afirmatii si concepte pe care niciodata nu le-au afirmat. Doar 2 citate pe tema asta si trec mai departe.
“La punctul acesta se impune un comentariu. După teologia lui Augustin, în mod logic, în grădina Eden satan a câştigat o victorie decisivă împotriva lui Dumnezeu, fiindcă
Dumnezeu nu mai poate repara depravarea produsă prin neascultarea lui Adam. Dumnezeu nu mai este în stare să-Şi facă oameni după chipul şi asemănarea Lui, sfinţi cum El este sfânt. Un sistem de gândire care duce în mod evident la o asemenea concluzie este categoric şi evident greşit. Şi este un sistem care vine în mod clar împotriva întregii Biblii.”

“Pentru a înţelege noua abordare făcută de Augustin, trebuie să ştim că toţi teologii creştini din secolele precedente l-au considerat pe Adam ca fiind un copil care era tocmai în procesul de a învăţa să umble. De aceea, aşa cum este cazul cu copiii mici, era de la sine înţeles ca Adam să se fi împiedecat şi să fi căzut, dar el s-a ridicat în picioare şi a pornit să umble din nou. Neascultarea lui a declanşat tot felul de rele, atât fizice cât şi morale, precum şi o mulţime de păcate, dar de la toate acestea ne-a răscumpărat Cristos. Neascultarea lui Adam i-a
privat pe descendenţii lui de o mulţime de lucruri bune, dar neascultarea lui nu a adus nicio consecinţă directă pentru ei.” Acest citat are legatura cu subiectul nostru pt ca arata clar ca Ton crede ca noi ne nastem buni si nu suntem afectati de pacatul adamic. Asta este o conceptie condamnta de biserica cu mult inainte de Augustin si afirmatiile astea cu Adam fiind doar un copil de care se asepta in mod normal sa cada in pacat sunt total impotriva Scripturii, atat a prezentarii din Geneza unde se relateaza cum a reactionat Dumnezeu fata de pacat ci si in restul Biblie, inclusiv la Domnul Isus si la Pavel. Daca intelegi care sunt premisele de la care pleaca Evanghelia prosperitatii sti ca una din ele este aceasta.

Dar ca sa fim si mai expliciti dau cateva citate care sa arate foarte clar ce crede TON.

La pagina 27 el incepe sa prezinte in detaliu, mult mai pe larg decat orice miscare prezentata inainte (Wesley are 15 randuri, penticostali 6 randuri si carismaticii 7 in comparatie cu Randy Clark si Bill Johnson care au impreuna 20 de pagini) Miscarea carismatica care este centrata pe semne si minuni si care predica clar o evanghelie a prosperitatii. Nu am timp acum sa prezint tot ce cred cei 2, dar am scris ceva materiale si despre asta si nu e greu de gasit pe net. Dar cred ca este foarte greu de negat ca eanghelia predicata de Bill Johnson este diferita de ceea ce a fost definit istoric ca fiind evanghelia. Deci acum sa trecem la cateva citate tot de la Ton despre ce cred ei si ce crede el despre ei.
“Iată-l deci pe Randy Clark, un fost pastor baptist, un ucenic al lui John Wimber, instrumentul prin care a început trezirea de la Toronto şi pe care a condus-o în primii doi ani, devenind evanghelist pe plan mondial, trecând bariere cultice şi străduindu-se să aducă înapoi laolaltă sfinţenia, darurile şi puterea Duhului Sfânt în gândirea şi în trăirea din zilele noastre.
În 1997, Bill Johnson, un pastor penticostal din Redding, California, i-a făcut o vizită lui Randy Clark, care încă mai locuia în St. Lewis, Missouri, şi l-a invitat să vină şi să slujească în biserica lui, Bethel Church, din Redding. Randy a acceptat şi în cele patru seri în care a slujit acolo, au avut loc patru sute de vindecări miraculoase! Randy Clark şi Bill
Johnson au devenit cei mai buni prieteni. De atunci încoace, ei se vizitează regulat, călătoresc împreună la diferite lucrări (conferinţe, cursuri etc.) în toată lumea şi în cele din urmă au scris două cărţi excepţionale împreună: Ghidul esenţial pentru vindecare: echiparea tuturor creştinilor să se roage pentru cei 31 bolnavi (Chosen Books, Bloomington, Minnesota, 2011) şi Vindecarea dezlănţuită: Conversaţii şi idei de la doi lideri veterani ai vindecării” (Chosen Books, 2012)”

La pag 35 scrie “Bill Johnson citează în repetate rânduri cuvintele apostolului Ioan: „Fiul lui Dumnezeu S-a arătat ca să nimicească lucrările diavolului” (1 Ioan 3:8) şi arată că Isus a
făcut lucrul acesta printr-o lucrare întreită: vindecând bolnavii, alungând demonii şi predicând Evanghelia Împărăţiei lui Dumnezeu. Şi apoi afirmă că trebuie să continuăm lucrarea lui Isus până când Împărăţia lui Dumnezeu va fi extinsă pe tot pământul, folosind aceeaşi triplă lucrare. El explică toate acestea în magnifica lui lucrare Când cerul invadează pământul – Un ghid practic către o viaţă de miracole. El continuă această discuţie în a doua lucrare pe această temă, intitulată Puterea supranaturală a unei minţi transformate – Accesul la o viaţă de miracole. Aşa cum se poate vedea, accentul lui în aceste cărţi este pe minuni, în special pe
minunile de vindecare. Dar Bill Johnson nu neglijează nici predicarea Evangheliei Împărăţiei, a cărei substanţă se găseşte în Predica de pe munte, o descriere a felului de oameni care se
califică să fie cetăţeni ai acestei Împărăţii aici şi acum.” Deci asta este evanghelia? Cum sa te CALIFICI sa fi parte din imparatia lui Dumnezeu? Care este codul moral dupa care trebuie sa traiesti pt a fi iubit si acceptat de Dumnezeu? Suna cunoscut aceasta evanghelie, parca si fariseii spuneau acelas lucru nu?

Descriind in detaliu biserica Bethel din reding unde oamenii primesc in mod miraculos dinti de aur de la Dumnezeu si ploua cu diamante si cu praf auriu (toate astea poti sa le vezi pe net) Ton spune la pag 40 spune ” Iată câteva dintre presupoziţiile de bază descoperite de
ei. Isus aduce cu Sine Împărăţia lui Dumnezeu şi ne cheamă să intrăm în această Împărăţie şi să trăim, aici şi acum, ca cetăţeni ai acestei Împărăţii. Isus Însuşi este Fiul Împăratului
universului şi El ne invită să devenim fraţii Lui, adică prinţi şi prinţese care sunt realmente născuţi din Împăratul (sau Regele regilor), purtând în noi ADN-ul Lui în fiecare celulă a fiinţei noastre şi astfel având în noi natură divină! Kris Vallotton a dezvoltat acest concept în cartea lui The Supernatural Way of Royalty (Destiny Image, 2006). El ne învaţă în această carte cum să ne dezvoltăm o mentalitate regală, sau princiară, în opoziţie cu mentalitatea de sclavi sau de cerşetori. El ne aratăce se întâmplă într-o comunitate în care oamenii au
mentalitatea regală şi se tratează unii pe alţii ca aparţinând familiei Regelui…. Danny Silk
în cartea Culture of Honor – Sustaining a Supernatural Environment (Cultura onoarei – cum să întreţii un mediu supranatural, Destiny Image, 2009). Iată cum începe el această carte:
„Dacă ai auzit de Biserica Betel din Redding, California, toate şansele sunt că ai auzit mărturii despre întâmplări supranaturale care au loc aici cu regularitate, cu precădere minuni de vindecare. Ceea ce poate că n-ai auzit este că aceste evenimente supranaturale se leagă în mod direct de cultura supranaturală pe care comunitatea sfinţilor din Betel o dezvoltă de zece ani încoace. Inima acestei culturi este convingerea că Isus ne-a dat modelul vieţii creştine. Isus ne-a explicat că toate lucrurile supranaturale care s-au întâmplat prin El au curs în mod direct din legătura Lui intimă cu Tatăl Său, şi că aceeaşi legătură este ceea ce a venit El să ne dea prin moartea şi prin învierea Lui. A menţine şi a întreţine un mod de viaţă supranatural, în care semnele şi minunile ne urmează, depinde totalmente de trăirea în practică a adevăratei noastre identităţi ca fii şi fiice ale lui Dumnezeu. Înarmaţi cu aceste
adevăruri, liderii de la Betel înţeleg că rolul lor principal este să-i împuternicească pe sfinţi să-L cunoască pe Dumnezeu şi să trăiască în deplinătatea a ceea ce zice El că sunt ei. Datorită faptului că aceste valori esenţiale au fost predate şi demonstrate, a crescut o generaţie de oameni care au curajul să aducă Cerul pe pământ” (pag. 29-30). Cultura onoarei este o parte a acestui rol principal al liderilor de a-i împuternici pe sfinţi să trăiască în intimitate cu Dumnezeu şi să umble în plinătatea potenţialului lor de fii şi fiice ale lui Dumnezeu. Iată parte din concluziile cu care se încheie această carte: „Aici stăm noi ca o mişcare în generaţia noastră. Suntem în durerile naşterii unei reforme. Noi nu vom mai
tolera status quo-ul unei existenţe guvernate din afară. Nu vom mai trăi ca cerşetori şi ca sclavi. Motivaţia religioasă că în curând se va dezlănţui mânia lui Dumnezeu şi idealurile unei
vieţi mici nu mai sunt opţiuni pentru noi. Noi ne antrenăm să domnim cu Cristos ca niciodată până acum. Acum noi aşteptăm să fim plini de putere şi să trăim o viaţă din abundenţă în
Cristos până când împărăţiile acestei lumi devin Împărăţia Dumnezeului nostru” (pag. 189).

Si ultimul citat ” L-am auzit odată pe Paul Manwaring, unul dintre pastorii de la Bethel, spunând: „Redding, California este locul cel mai radical de pe planeta pământ. Nu există un loc ca acesta în care Isus să fie crezut 100%!” Fiindcă l-am amintit pe Paul Manwaring, trebuie să
amintesc şi cartea lui, What on Earth Is Glory? – A Practical Approach to a Glory Filled Life (2011), o descrieere a naturii lui Dumnezeu şi a dorinţei Lui de a împărţi cu noi această
natură. Şi cartea aceasta face parte din efortul total de la Bethel de a defini cultura Impărăţiei lui Dumnezeu … În concluzie, Randy Clark şi Bill Johnson reprezintă o nouă trezire spirituală în istoria creştinismului. Ei adună laolaltă tot ceea ce a fost câştigat în trezirile anterioare de la Reformă până astăzi. Prin faptul că fac din învăţătura lui Isus
despre Împărăţia lui Dumnezeu centrul atenţiei lor, ei dau creştinismului un ţel nou: să ucenicizăm naţiunile şi să creăm în ele o cultură nouă, o cultură ce reprezintă voia lui Dumnezeu de a aduce Cerul aici pe pământ şi de a face ca totul pe pământ să fie ca în Cer. ”

Daca citatele astea nu te conving cu privire la ce crede Ton, te rog sa definesti tu eanghelia prosperitatii si sa-mi spui cine sunt cei ce o predica, nu doar cei extremi ca Benny Hinn ci si cei mai moderati.

O zi faina!

Reclame

Un gând despre „Predica Iosif Ton evanghelia prosperitatii?

  1. ma temca „trezirea” asta va prinde radacini si aripi pe meleagurile noastre,mai ales daca „unii” vor continua sa „doarma” vis-a vis de pericolul asta

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s