Jacob Arminius despre Jean Calvin

Jacobus-Arminius-3

Am gasit acest citat interesant si suprinzator atat prin ce spune cat si prin cine este cel ce spune aceste lucruri.

“Sed post Scripturæ lectionem, quam vehementer inculco, & magis quam quisquam alius, quod tota Academia
testabitur, etiam conscientia meorum collegarum, ad Calvini Commentarios legendos adhortor, quem laudibus
majoribus extollo…. Dico enim incomparabilem esse in interpretatione Scripturarum, & majores faciendos ipsius
commentarios quam quidquid Patrum Bibliotheca nobit tradit.” Jacobus Arminius to Sebastian Egbert, 3 May,
1607, Christiaan Hartsoeker and Philippus van Limborch, eds., Præstantium ac er

http://evangelicalarminians.org/wp-content/uploads/2013/04/Ellis.-Arminian-Confession-1621-Intro.pdf

Ma gadesc ca ar prinde bine o traducere, maca in engleza:

After the Holy Scriptures, I exhort the students to read the Commentaries of Calvin. . . . I tell them that he is incomparable in the interpretation of Scripture; and that his Commentaries ought to be held in greater estimation than all that is delivered to us in the writings of the ancient Christian Fathers: so that, in a certain eminent spirit of prophecy, I give the preeminence to him beyond most others, indeed beyond them all. I add that, with regard to what belongs to common places, his Institutesmust be read after the Catechism, as a more ample interpretation. But to all this I subjoin the remark, that they must be perused with cautious choice, like all other human compositions.

Pt cei care nu inteleg engleza, pun aici traducerea mea libera si neprofesionista:

Dupa Sfintele Scripturi ii indemn pe studentii mei sa citeasca Comentarile lui Calvin. Le sun ca el este incomparabil in interpretarea Scripturii, si ca comentarile lui ar trebui sa fie considerate mai pretioase decat tot ce avem de la Parintii Bisericii pana intracolo incat intru spirit eminent profetic ii dau lui suprematia deasupra celorlalti, ei toti luati la un loc. …

 

Aveti mai sus link-ul pt introducerea la marturisirea de credinta Arminiana, care mie mi-a corectat unele pareri gresite ce le aveam despre teologia lor initiala si ma bucur sa vad ca nu erau nici Pelagianieni si nici Semi- Pelagianieni. Imi pare rau totutusi ca multi dintre arminienii de azi, la fel ca si calvinistii, s-au indepartat foarte mult de ceea ce au crezut parintii lor fondatori. Si ma doare sa vad ca Ton promoveaza Pelagianismul (deja am citat Marius azi unde face asta in celalalt articol) si mai mult spune ca asta era pozitia tuturor teologilor crestini pana la aparitia lui Augustin. Ce diferenta mare intre felul in care Arminienii s-au departat pe ei insisi de invatatura lui Pelagius si felul in care il prezinta Ton ca un mare si evlavios crestin care a luptat pt sfintenie probabil si el condamnat ca doreste sfintirea vietii (iluzie ironica la lucrarea lui Ton).

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s